söndag 14 september 2014

LÄTTNAD & TACKSAMHET!!!

Signerar allra första Höstboken - till Kajsa Lindfeldt i Skirö - ringrostig...
Skrev 2013 istället för 2014.... 

Lättnad och tacksamhet är exakt det som fyller mitt hjärta idag!!! 
Mitt sinne!
Min själ!

Jag vill ta er alla i min famn och gråta av tacksamhet och glädje för att ni finns där!!!
För allt ni ger till mig!
Tack alla alla alla fina ni som hållit tummar och tår, som hejat och applåderat, som trott och uppmuntrat mig! 
Från djupet av mitt hjärta så böjer jag mig i ödmjukhet och TACKAR ER ALLA!!!! 

Goa Anki i Horsbo var tidigt framme i kön och köpte både nya Almanackan och boken vi "tjyvsläppte igår i Vetlanda: Mickans Höstliga Hiskeligheter! Vad gör man inte för alla goa smålänningar? Jag kan ju inte begära att man går man ur h huse och tar sig till Bokmässan i Göterborg om två veckor... Men utifall att nån kommer till Bokmässan: Gräseligt välkumna sa i va!!! 
Hela goa glada gänget som befolkade vår  monter under gårdagens Hälsomässa! Dottir Lowisa, Make Göran, Svärdottir Johanna, Son Ludwig och världens bästa förläggare - Eva från Isaberg förlag!

Nu har dörrarna öppnats och kommersen är igång och köerna ringlar sig genom Gallerian. Tant signerar böcker för glatta livet och möts av så underbara kommentarer och sköna tillrop!!! 
Goaste skönsjungande Ulrica från LaKör investerade i både bok och den nya kollektionen av Mickans Tänkvärdheter! Jodå, jag såg allt att du la ut ett på din fejsbok på kvällen Ulrica! 

Nu har jag lämnat montern och istället tagit plats på scenen och just påbörjat min en timme långa föreläsning "Hälsa Hem" som ju från början skulle heta Mickans Mustiga Mickanismer men - efter att jag fick veta att jag skulle avlösas på scen av ingen mindre än BiggestLoserprogramledaren Mårten Nyhlén - fick byta namn till "Hälsa hem"....




Idag är jag så glad, så lättad och så tacksam över gårdagen. 

Tänk att jag klarade det!!! ´

Jag klarade hålla min föreläsning Hälsa Hem! 

Tack vare er som fanns där. 

Som log varmt. 

Som nickade instämmande. 

Som brast ut i gapskratt. 

Som skakade på huvudet. 

Som blev allvarliga och sorgsna över de ledsamma sakerna jag berättade. 

Som applåderade och ropade. 

Som slöt ögonen och följde med mig i övningarna. 

Som skapade ert eget "MåBralöfte" tillsammans med mig medan tändstickan brann och som gick från min föreläsning med ett eget litet måbralöfte planterat i ert hjärta.

Här berättar jag om då jag reste längs Yangtzefloden i Kina och världens största vattenkraftverk vid De Tre Ravinernas Damm - och en massa anekdoter som hände mig där... 

Här berättar jag om min kärlek och tillit till djuren och hur mycket dessa betyder för mig och mitt välbefinnande. Ni vet ju redan att jag ju inte gärna vistas i Människornas Värld.... Hehe..... 







Som avslutade en hel timme tillsammans med mig med orden: 

Skit i Jante - Ta Språnget - Våga Vara!





Å hörni, glöm inte - Hälsa Hem!


5 kommentarer:

  1. Det var en oförglömlig timma. Vi ses på bokmässan i Göteborg!

    SvaraRadera
  2. Jag hade velat vara där! Grattis och bra gjort.
    Kram
    Tant Ingrid

    SvaraRadera
  3. Kul och hitta in i bloggen me.
    Tycker Mårten matchade DIG och INTE TVÄRTOM!
    Bra jobbat/ Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Finaste Flickorna Ewa, Ingrid och Ulrika!!! Säger bara.... YOU ARE THE BÄST!
    Puss!
    Auntie M...

    SvaraRadera
  5. DU....JAG SAAA JU ATT DET SKULLE GÅ BRA VÄNNEN !!! <3 när jag läser detta inlägg...så blir jag rörd kan jag säga... så otroligt glad för din skull ska du veta <3 -åhh du...vet du vad. jag ska faktiskt ner till bokmässan nästa lördag :-D jag hoppas så innerligt att jag hittar dig där <3 det vore så mysigt att få ge dig en stor varm kram och träffa dig "in real life" som man säger ;-) vet du om det kommer att vara skyltat på den stora mässan (som jag förstår att det är) med olika kategorier av böcker?? det skulle nog vara lättare att hitta dig då. men det tror jag väl att dom har va?!? :-) men vad jag ser fram emot det. jag och tre "tanter" till ska åka buss ner å vara där hela dan :-) ska bli så mysigt att förhoppningsvis få träffa dig OCH handla av dig kan jag även säga :-) längtar tills nästa helg <3 varm kram om dig mickan <3

    SvaraRadera